[it_heading text=”حمل” heading_style=”style5″ head_tag=”h1″ extrabold=”normal” head_color=”#3d163a”]

فرایندهای بسته بندی و انتقال در پایان تولید به اندازه مراحل تولید ساندویچ پانل مهم هستند. ساندویچ پانل های تکنو پانل در مرحله بسته بندی تولید به همراه گوه های پلی استایرن منبسط شده (EPS) که در زیر آنها قرار داده می شوند، بوسیله فویل محافظ بسته بندی می شوند. ورق محافظ پلی استایرن منبسط شده (EPS) با حداقل ضخامت 2 سانتیمتر زیر بسته های پانل با عایق پشم معدنی جهت محافظت از آسیب ناشی از شاخکهای لیفتراک قرار داده می شود. یک برچسب شامل تاریخ تولید و ویژگیهای محصول بر روی بسته ها قرار می گیرد.

بسته ساندویچ پانل :

– حداکثر ارتفاع 1/35 متر

– حداکثر عرض 1/10 متر

– حداکثر طول 13/50 متر

– حداکثر وزن 4000 کیلوگرم

نکاتی که در مورد حمل باید در نظر گرفته شود

– ساندویچ پانل تکنو پانل را تنها می توان با استفاده از کامیون ها، تریلرها و کانتینرهایی که قابلیت بارگیری از بغل را دارند حمل کرد. به غیر از کانتینر، بارگیری توسط لیفتراک از سمت چپ یا راست وسایل نقلیه انجام می شود. در بدنه تریلی نباید المانهایی از قبیل ستونهای ثابت که ممکن است مانع از بارگیری جانبی شوند وجود داشته باشد.

– برای جلوگیری از آسیب دیدن پانل ها، سطح بارگیری شده وسیله نقلیه باید بدون برآمدگی، صاف و تمیز باشد، و هیچ جسم تیز (میخ و غیره) نباید بر روی زمینه یا دیواره بدنه وسیله نقلیه یا کانتینر وجود داشته باشد.

– رانندگان وسایل نقلیه باید وسیله نقلیه را برای بارگیری، مطابق با دستورالعمل های تکنو پانل آماده سازند.

– طول بستر کامیون باید مطابق با طول بسته بارگیری شده باشد. در حمل و نقل های داخلی، بسته ها حداکثر می توانند 1/5 متر از انتهای وسیله نقلیه بیرون زدگی داشته باشند. که این شرایط برای پانل های با عایق پشم معدنی قابل کاربرد نیست.

– برای جلوگیری از سایش بسته های پانل به یکدیگر و بدنه کامیون در مدت زمان حمل، گوه های محافظی از جنس پلی استایرن منبسط شده (EPS) به ضخامت حداکثر 10 سانتیمتر در شکاف های عمودی قرار داده می شوند. در هنگام بارگیری کانتینر، در مرحله بسته بندی با قرار دادن پلاک های محافظی از جنس پلی استایرن منبسط شده (EPS) در هر دو سطح جانبی پانل ها، توسط فویل محافظ بسته بندی می شوند.

– به راننده کامیون توصیه می شود که شرایط بزرگراه را در نظر بگیرد. و به صورت دوره ای تسمه هایی که بسته ها را در طول حمل ثابت نگه می دارند، کنترل و محکم نمایند.

– برای محکم کردن و ثابت نگهداشتن بسته های پانل به وسیله نقلیه، می بایست از تسمه های محکمی با حداقل عرض 50 میلیمتر متناسب با طول بسته حداکثر در هر 2 متر استفاده شود.

حمل
[it_heading text=”تخلیه – جابجایی” heading_style=”style5″ head_tag=”h1″ extrabold=”normal” head_color=”#3d163a”]

بسته های پانل باید از وسیله نقلیه با استفاده از لیفتراک یا جرثقیل و با توجه به طول و وزن بسته تخلیه و جابجا شوند.

نکاتی که در مورد تخلیه و جابجایی باید در نظر گرفته شود

– اگر جابجایی با استفاده از لیفتراک انجام شود، باید دقت شود تا به پانل زیرین بسته از جانب شاخکهای لیفتراک آسیبی وارد نشود. دور شاخکهای لیفتراک باید با استفاده از مصالح محافظی از قبیل نمد و امثال آن پوشانده شود.

– اگر جابجایی با استفاده از جرثقیل انجام شود، باید اطمینان حاصل شود که تسمه های جرثقیل لبه های پانل را تغییر شکل ندهد. به جای زنجیر یا طناب فولادی، استفاده از تسمه های مسطح توصیه می شود.

– پانل های تا طول 6 متر باید با استفاده از لیفتراک و یا جرثقیل با نگهداشتن از 4 نقطه جابجا شوند. پانل های با طول بلندتر باید با استفاده از جرثقیل با کمک یک تیر بالابر که نقش توزیع مرکز گرانش را برعهده دارد جابجا شوند.

تخلیه سه
تخلیه دو
تخلیه یک

– ساندویچ پانل وقتی توسط نیروی انسانی جابجا می شود باید به صورت یکپارچه نگهداشته شود و نباید تنها با نگهداشتن از لبه ها که سبب تغییر شکل پانل می شود جابجا شود.

– در حین جابجایی و نصب، به ویژه برای پانل های دیواری بلند باید از وسط پانل نیز نگهداشته شود زیرا هنگامی که پانل از هر دو انتها جابجا شود، وسط پانل ممکن است شکسته شود.

– به هنگام برداشتن پانل از بسته برای جلوگیری از ایجاد خراش در پانل زیرین به جای کشیدن روی پانل زیرین باید با برگرداندن آن به یک طرف برداشته شود.

جابجایی دو
جابجایی یک
[it_heading text=”نگهداری” heading_style=”style5″ head_tag=”h1″ extrabold=”normal” head_color=”#3d163a”]

هنگامی که پانل ها قبل از نصب در محل ساخت نگهداری می شوند، شرایط محیطی باید مد نظر گرفته شده و برخی اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از ایجاد موقعیت های نامطلوب ممکن اتخاذ گردد.

نکاتی که در مورد نگهداری باید در نظر گرفته شود

– باید اطمینان حاصل شود که پانل ها به گونه ای قرار بگیرند که راه های عبوری مناسب ایجاد و از به هم خوردن پانل ها به یکدیگر جلوگیری شود.

– بسته ها با دارا بودن پالت های چوبی و یا گوه های پلی استایرن منبسط شده (EPS)، به فاصله حداکثر 2 متر از هم در زیر خود، باید در یک سطح محکم و مسطح جمع آوری شوند. باید اطمینان حاصل شود که گوه هایی که در زیر بسته ها استفاده می شوند هم راستا باشند.

– زمانی که پانل ها در یک مکان بسته نگهداری نمی شوند برای جلوگیری از انباشته شدن آب باران و یا برف و نفوذ آب در لابلای آنها باید به صورت کمی شیب دار قرار داده شوند.

– پوشش ضد آب باید بر روی بسته های کامل و یا استفاده شده کشیده شود تا از شرایط آب و هوایی نامطلوب محافظت شده و از انباشته شدن آب جلو گیری نماید. در عین حال باید بین پوشش و بسته پانل فاصله وجود داشته باشد تا با گردش هوا از رطوبت جلوگیری شود.

– هرگونه موادی که ممکن است باعث خوردگی شود (خاک، آهک، ملات، کود، اسید، نمک و غیره) باید از تماس آنها با پانل جلوگیری شود.

[it_heading text=”فویل محافظ” heading_style=”style5″ head_tag=”h1″ extrabold=”normal” head_color=”#3d163a”]

ورق فلزی بیرونی ساندویچ پانل تکنو پانل با فویل شفاف در پروسه تولید پوشش داده می شود. بنابراین، پانل ها در برابر خراش و گرد و خاک محافظت می شوند. پانل های با فویل های محافظ می توانند حداکثر ت 2 هفته نگهداری شوند. بعد از اتمام این مدت باید بلافاصله نصب شوند.

فویل محافظ می تواند حداکثر تا 7 روز در طول نصب در سطح پانل باقی بماند و پس از نصب باید کاملا برداشته شود. در غیر این صورت، فویل ممکن است به علت تاثیر تابش خورشید به فلز بچسبد و برداشته نشود. و یا در نتیجه نفوذ آب ممکن است بر روی سطح فلز ایجاد لکه کند. آسیب هایی که ممکن است با ماندن فویل محافظ بر روی پانل بیشتر از بازه زمانی مجاز رخ دهد، تحت ضمانت تکنو پانل نخواهد بود.

[it_heading text=”نصب” heading_style=”style5″ head_tag=”h1″ extrabold=”normal” head_color=”#3d163a”]

برای اینکه ساندویچ پانل های مورد استفاده آسیب نبینند و کارایی کاملی داشته باشند، توصیه می شود اقدامات احتیاطی لازم را اتخاذ کرده و اقدام به نصب شود.

نکاتی که در مورد نصب باید در نظر گرفته شود

– ساندویچ پانل های تکنو پانل باید توسط یک تیم فنی واجد شرایط در این زمینه نصب شود.

– به هنگام کار بر روی سقف، تیم نصب باید کفش های کار با کف مسطح و پلاستیکی بپوشد تا سطح پانل آسیب نبیند، و از یک الوار برای راه رفتن استفاده کنند.

– اگر پانل ها در محل کار بریده شوند، باید از یک ابزار برش مناسب استفاده شود. دستگاه سنگ فرز نباید ترجیح داده شود زیرا ممکن است سطح فلز را خراب کند.

– ضایعات فلزی که در طول فرایند های برش و سوراخ کاری به ویژه در پانل های سقفی به وجود می آید، باید بلافاصله جاروب شوند تا از آسیب دیدن سطح فلزی پیش رنگ شده پانل به خاطر ایجاد زنگ زدگی جلوگیری شود.

– در طول نصب و پس از آن، در صورت نیاز، پانل ها باید با استفاده از شوینده هایی که به سطح ورقه های فلزی پیش رنگ شده آسیبی نمی رسانند، تمیز شوند.