[it_heading text=”لایه های بیرونی و داخلی ساندویچ پانل ها” heading_style=”style5″ head_tag=”h1″ extrabold=”normal” head_color=”#813b04″]

خصوصیات ورق داخلی و بیرونی ساندویچ پانل باید با توجه به شرایط محیطی ساختمان تعیین شود. ورق بیرونی ساندویچ پانل باید در مقابل اثرات شیمیایی و فیزیکی ناشی از آلودگی جوی، باد، خورشید و تغییرات دمایی ناشی از تماس اشعه ماورای بنفش مقاومت کافی داشته باشد.

ورق داخلی به دلیل وجود لایه عایق میانی از دمای پایین تری نسبت به ورق بیرونی برخوردار می باشد. به همین دلیل ورق داخلی تحت تاثیر شرایط جوی و اشعه ماورای بنفش نمی باشد. ولیکن ورق های داخلی، می توانند تحت تاثیر اثرات فیزیکی و شیمیایی ناشی از شرایط داخلی ساختمان در اثر عواملی از قبیل چگالش و یا گازهای شیمیایی قرار گیرند.

ساییدگی رنگ

ساییدگی

اشعه ماورای بنفش رنگ

اشعه ماورای بنفش

خوردگی رنگ

خوردگی

شرایط شیمیایی شدید رنگ

شرایط شیمیایی شدید

چگالش رنگ

چگالش

نوع پوشش و رنگ مورد استفاده در لایه زیرین سطوح فلزی ساندویچ پانل باید بر اساس کاربری ساختمان، شرایط محیطی موثر، زیبایی و شرایط اقتصادی انتخاب شود.

گزینه های انتخابی رویه فلزی ساندویچ پانل ها :

– ورق پیش رنگ شده که از رنگ آمیزی ورق گالوانیزه گرم غوطه ور شده یا ورق گالوالیوم بدست می آید.

– آلومینیوم طبیعی یا پیش رنگ شده و فولاد ضد زنگ.

ورق گالوانیزه، به عنوان لایه زیرین فلزی ارجح، مقاومت ساختاری ساندویچ پانل را تقویت کرده و با محافظت از لایه عایق میانی عمر مفید ساندویچ پانل را افزایش می دهد.

[it_heading text=”لایه های پوششی ورق گالوانیزه پیش رنگ شده” heading_style=”style5″ head_tag=”h1″ extrabold=”normal” head_color=”#813b04″]

مراحل تولید ورق گالوانیزه پیش رنگ شده

ورق فولادی که با پوشش یک لایه فلز روی به اندازه 100 الی 275 گرم در مترمربع از طریق روش غوطه وری گرم گالوانیزه شده است بر روی خطوط پیوسته کاملا خودکار به نام کویل کوتینگ تولید می شود. پس از باز شدن کویل، سطوح پایین و بالا با مواد شیمیایی مخصوص تمیز شده و پیش فرآوری می شوند تا مقاومت در برابر خوردگی افزایش یافته و پایداری رنگ تقویت شود. پوشش اولیه بر روی هر دو سطح ورق اعمال می شود. پوشش سطح پشتی، چسبندگی عایق میانی ساندویچ پانل را افزایش می دهد. پس از پخته شدن سطوح با پوشش اولیه، پوشش نهایی روی سطح رویه اعمال می شود. آنها دوباره پخته شده، سپس خنک می شوند و به صورت کویل پیش رنگ شده برای استفاده در تولید ساندویچ پانل بسته بندی می شوند.

[it_heading text=”رنگ های پوشش ها” heading_style=”style5″ head_tag=”h1″ extrabold=”normal” head_color=”#813b04″]
رال رنگ

در هنگام تعیین رنگ در تولید ورق گالوانیزه پیش رنگ شده به نمودار رنگ RAL مراجعه می شود. می توانید در جدول زیر رنگ های ورق پیش رنگ شده پلی استر استاندارد را مشاهده کنید که توسط تکنو پانل در ساندویچ پانل استفاده می شود.

جدول رال رنگ

[it_heading text=”انواع پوشش ها و مشخصات آنها” heading_style=”style5″ head_tag=”h1″ extrabold=”normal” head_color=”#813b04″]

تکنو پانل، پوشش های متنوعی را برای استفاده در ساندویچ پانل بر اساس محل و نیازهای ساختمان ارائه می کند.

پوشش های پلی استر

به لطف تنوع رنگ و جلا و صرفه اقتصادی آن، موارد استفاده از پوشش پلی استر بسیار وسیع هستند. علاوه بر این، پوشش پلی استر در برابر انعطاف پذیری، سایش، خوردگی، رطوبت و ضربه بسیار مقاوم است. ضخامت های کاربردی بین 20 تا 25 میکرومتر و 60 میکرومتر با توجه به محل استفاده و عملکرد مورد انتظار است.

پوشش های PvDF (پلی وینیلیدین)

قدرتمندترین ویژگی پوشش PvDF این است که دوام رنگ و جلای بالایی داشته و مقاومت آن در برابر رسوب های نمکی و بسیاری از مواد شیمیایی بالا است. علاوه بر این، مقاومت به ضربه وسایش و نیز انعطاف پذیری بسیار خوب دارند. از سوی دیگر پوشش PvDF مقاومت کمتری نسبت به خراش دارد و تنوع رنگ و جلای آن در مقایسه با پوشش پلی استر محدود است. ضخامت کاربردی، بین 25 و 28 میکرومتر متغیر است.

پوشش های پلی اورتان

پوشش پلی اورتان تقویت شده با پلی آمید نسبت به خراش و اصطکاک، بسیار مقاوم است. از آن می توان در شکل های صاف و الگودار استفاده کرد. این پوشش در برابر خوردگی مقاومت بالایی داشته و دوام رنگ و جلای بسیار خوبی دارد. شکل پذیر بوده و ضخامت کاربردی آن بین 20 تا 25 میکرومتر می باشد. با این حال این پوشش برای کاربردهای ضخیم تر نیز مناسب می باشد.

پوشش های پلاستیسول

پوشش های پلاستیسول در مقایسه با سایر پوشش ها ضخامت کاربردی بیشتری دارند. فیلمهای خشک با ضخامت بین 100 تا 120 میکرومتر به صورت رایج کاربرد دارند. قوی ترین ویژگی آنها مقاومت بالا در برابر خوردگی و رطوبت می باشد. علاوه بر این، آنها برای کاربردهای در ارتباط با پخت مناسب هستند. از سوی دیگر، پوشش پلاستیسول در مقایسه با سایر انواع پوشش ها دوام رنگ و جلای کمتری دارد. به همین دلیل است که آنها در کاربردهای سردخانه ای با شرایط اقلیمی سرد و مرطوب ترجیح داده می شوند، که در آنها پرتوهای خورشید بسیار نفوذپذیر نبوده و مقاومت در برابر اشعه فرابنفش حیاتی نیست.

فیلم های PVC (پی وی سی)

فیلم های پی وی سی که برای روکش کردن سطوح آلومینیومی یا ورق های گالوانیزه به کار گرفته می شوند، در محیطهای داخلی و یا خارجی مورد استفاده قرار می گیرند. با دارا بودن مقاومت بالا در برابر خوردگی و رطوبت برای استفاده در سرد خانه ها ترجیح داده می شوند. بسته به محل و هدف استفاده، ضخامت آنها می تواند بین 120 الی 800 میکرومتر متفاوت باشد. این پوشش ها با تنوع بافتی خود ظاهر زیبایی را ارائه می دهند.

از جدول زیر می توانید نوع پوشش متناسب با شرایط محیطی را برای ساندویچ پانل های مورد استفاده در پروژه ها انتخاب نمایید.